تا كنون نظري ثبت نشده است
بخش مهمی از استراتژی بازاریابی محتوا، محتوای سبز یا محتوای همیشه سبز است که وبسایتها با تولید آن میتوانند به مزایای زیادی مانند بهبود سئو سایت دست یابند. چنین محتوایی برای مدت طولانی میتواند متناسب با زمان حال باقیمانده و برای خوانندگان و کاربران جذاب باشد. امروزه اغلب کسبوکارها دارای یک وبلاگ هستند و از آن برای بازاریابی محتوا، بازاریابی ورودی، آگاهی از برند و… استفاده میکنند. یکی از موارد کاربرد محتوای سبز هدایت ترافیک سایت است که نقش مهمی در بهبود سئو سایت و افزایش اعتبار سایت دارد.
آنچه در نحوه تولید محتوای سبز باید بهخاطر داشت اینکه برای نوشتن عنوان یا متن محتوای سبز از رویدادهای روز استفاده نکنید؛ زیرا این رخدادها تاریخ مصرف داشته و زود فراموش میشوند. در این مقاله از بوتیک بازاریابی اکرم برنجی محتوای همیشه سبز، نحوه تولید و کاربرد آن را بررسی میکنیم.
در اصول بازاریابی محتوایی موثر با مفهومی به نام محتوای همیشه سبز (Evergreen Content) روبهرو میشویم که منظور از آن محتوایی است که همیشه مرتبط و مناسب بوده و به زمان وابسته نباشد. محتوای سبز یا همیشه سبز محتوایی است که بر طبق اصول سئو نوشته شده و با گذشت زمان ارزش آن کاهش نیافته یا از بین نرود. این نوع محتوا همانند یک درخت است که در طول تمام فصول سال سرسبز و تازه بوده و هیچگاه طراوت خود را از دست نمیدهد.
بهعبارتدیگر در هر بازه زمانی که مخاطبان محتوا را مطالعه کنند اطلاعات کاملی درباره موضوع به دست آورده بدون آنکه اطلاعات اهمیت و تازگی خود را ازدستداده باشند. در مقابل محتواهای سبز محتواهایی قرار دارند که وابسته به زمان بوده و طول عمر کوتاهی داشته و بعد از مدتزمان کوتاهی مخاطبان از آنها بازدید نمیکنند. نمونههایی از محتوای همیشه سبز عبارتاند از: