یکشنبه ۲۷ آبان ۰۳

آرشیو آبان ماه 1403

قدم گذاشتن به دنیای متفاوت بازاریابی حرفه‌ای

کاربرد داستان سرایی در محتوا

۱ بازديد
کاربرد داستان سرایی در محتوا
به‌طورکلی کاربرد داستان سرایی در محتوا غیرقابل‌انکار است. داستان‌سرایی یکی از بخش‌های مهم در بازاریابی محتوا و آموزش دیجیتال مارکتینگ است. به‌عبارت‌دیگر داستان از آغاز تولد انسان تاکنون بخشی جدایی‌ناپذیر از ارتباطات انسانی بوده است. از روزهای اولیه پیدایش بشر تا عصر مدرن، دیجیتال مارکتینگ هنر گفتن یک داستان خوب قدرت جذب مخاطبان، برانگیختن احساسات و ایجاد خاطرات ماندگار را دارد.

داستان سرایی در بازاریابی محتوا به چه معنی است؟

داستان‌گویی در بازاریابی محتوا به استفاده از تکنیک‌های روایی برای برقراری ارتباط پیام برند شما و تعامل با مخاطبان هدف اشاره دارد. از جمله دلایل نیاز به استوری تلینگ این است که نه‌تنها می‌توانید توجه را جلب کنید؛ بلکه می‌توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار نمایید و پیوند عاطفی عمیق‌تری ایجاد کنید.

به‌عبارت‌دیگر کاربرد داستان سرایی در محتوا این است که به شما کمک می‌کند نام تجاری خود را زنده کنید و آن را قابل ربط‌تر، به‌یادماندنی‌تر و تأثیرگذارتر کنید. در حقیقت چه در حال ایجاد یک پست وبلاگ، یک ویدئو، یک کمپین رسانه‌های اجتماعی یا هر شکل دیگری از تولید محتوا باشید داستان سرایی ابزار قدرتمندی است که می‌تواند به شما کمک کند در یک چشم‌انداز دیجیتال شلوغ برجسته شوید و به اهداف بازاریابی خود برسید.

دلایل نیاز به استوری تلینگ در بازاریابی محتوا

اهمیت و کاربرد داستان سرایی در محتوا در توانایی آن در ایجاد ارتباط با مخاطبان هدف و انتقال مؤثر پیام برند شما نهفته است. در حقیقت در دنیای دیجیتال و پرشتاب امروزی مردم روزانه با حجم عظیمی از اطلاعات بمباران می‌شوند. برای ازبین‌بردن سروصدا و جلب‌توجه آن‌ها باید محتوایی ایجاد نمایید که برجسته باشد و با آن‌ها طنین‌انداز شود. در واقع اینجا است که داستان سرایی وارد می‌شود.

به‌عبارت‌دیگر کاربرد داستان سرایی در محتوا این است که با آن می‌توانید نام تجاری خود را زنده کنید، احساسات را برانگیزید و ارتباط عمیق‌تری با مخاطبان خود ایجاد نمایید. زمانی که داستان سرایی به‌درستی انجام شود می‌تواند به شما کمک کند تا برند خود را از رقبا متمایز کنید، صدا و شخصیت منحصربه‌فرد برند خود را تثبیت نمایید و تعامل با مخاطبان هدف خود را افزایش دهید.
دلایل نیاز به استوری تلینگ در بازاریابی محتوا

کاربرد داستان سرایی در محتوا؛ مراحل داستان ‌سرایی در بازاریابی و تبلیغات

بهتر است بدانید برای این که داستان‌های شما شنیده شوند و بهترین تأثیر را بر مخاطب بگذارند لازم است یک مسیر مشخص و درست را طی کنید. برای انجام این کار و بهره‌بردن از کاربرد داستان سرایی در محتوا باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • شناخت مخاطب
  • مشخص‌کردن پیام اصلی داستان
  • مشخص‌کردن نوع داستان
  • تصمیم‌گرفتن دررابطه‌با نوع فراخوانی به عمل
  • مشخص‌کردن روش ارائه داستان
  • نوشتن داستان
  • کمک به‌اشتراک‌گذاری داستان

مزیت ‌های استفاده از داستان سرایی در محتوا

شاید با خواندن جملات بالا هنوز برخی به دلایل نیاز به استوری تلینگ پی نبرده باشند و قانع نشده باشند که از محتواهای داستان‌گونه استفاده کنند. اگر این‌طور است پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به مزایای کاربرد داستان سرایی در محتوا که در این قسمت به آن‌ها اشاره شده است توجه فرمایید:

  • هنگام داستان سرایی هورمون عشق آزاد می‌شود
  • هم‌زاد پنداری، اصلی‌ترین مزیت استوری تلینگ
  • story telling ابزاری قوی در انتقال مفاهیم
  • داستان‌گویی، یک روش بازاریابی کم‌هزینه
  • استوری تلینگ باعث نزدیکی می‌شود
  • استوری تلینگ الهام‌بخش است
  • با storytelling در خاطره‌ها خواهید ماند
  • مخاطب نمی‌تواند محتوای شما را نادیده بگیرد

بوتیک بازاریابی اکرم برنجی

۲ بازديد


بوتیک بازاریابی اکرم برنجی

با توسعه اینترنت، دیجیتال مارکتینگ به بخش مهمی از کسب‌وکارهای مختلف تبدیل شده و بازاریابی رسانه های اجتماعی سهم عمده‌ای در این میان دارد. شبکه‌های اجتماعی توانسته‌اند بخش مهمی از زندگی ما را به خود اختصاص دهند و بسیاری از ما روزانه بخشی از وقت خود را در این شبکه‌ها سپری می‌کنیم.

صاحبان کسب‌وکار نیز از این فرصت استفاده کرده و با استفاده از انواع استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند تعداد مخاطبان خود و درنتیجه فروش خود را افزایش دهند. علاوه بر این، می‌توان از سایر مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی مانند بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو، افزایش اعتبار برند و افزایش وفاداری مشتریان نیز سود برد. در این مقاله از مجموعه‌ مقالات بوتیک بازاریابی اکرم برنجی به مزایا، اهمیت و انواع بازاریابی رسانه های اجتماعی می‌پردازیم.

نقش رسانه های اجتماعی در توسعه کسب و کارها

امروزه رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما تبدیل شده‌اند و این فرصت مناسبی برای صاحبان کسب‌وکارها است تا ازطریق این پلتفرم‌های محبوب کار خود را توسعه دهند. از زمان ظهور دیجیتال مارکتینگ تا زمان حال این صنعت با تغییرات فناوری و تکنولوژی‌های مختلف به‌پیش‌ رفته و تحولات مختلفی را پشت سر گذاشته است. ظهور شبکه‌های اجتماعی از نمونه‌های پیشرفت فناوری دیجیتال است که امروزه نقش مهمی در توسعه کسب‌وکارها ایفا می‌کند.

تجارت در شبکه‌های اجتماعی یا به طور خلاصه تجارت اجتماعی مهم‌ترین رویدادی است که با ظهور و توسعه شبکه‌های اجتماعی رخ داد. رسانه‌های اجتماعی ابزاری مهم و قدرتمند هستند تا صاحبان کسب‌وکار، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری ازطریق بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی و انواع دیگر بازاریابی به اهداف خود دست یابند. دراین‌بین بازاریابی رسانه های اجتماعی نقشی تعیین‌کننده‌ای در افزایش جذب مخاطبان و موفقیت کسب‌وکارها دارد.