با توسعه اینترنت، دیجیتال مارکتینگ به بخش مهمی از کسبوکارهای مختلف تبدیل شده و بازاریابی رسانه های اجتماعی سهم عمدهای در این میان دارد. شبکههای اجتماعی توانستهاند بخش مهمی از زندگی ما را به خود اختصاص دهند و بسیاری از ما روزانه بخشی از وقت خود را در این شبکهها سپری میکنیم.
صاحبان کسبوکار نیز از این فرصت استفاده کرده و با استفاده از انواع استراتژی بازاریابی رسانههای اجتماعی تلاش میکنند تعداد مخاطبان خود و درنتیجه فروش خود را افزایش دهند. علاوه بر این، میتوان از سایر مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی مانند بهبود رتبهبندی در موتورهای جستجو، افزایش اعتبار برند و افزایش وفاداری مشتریان نیز سود برد. در این مقاله از مجموعه مقالات بوتیک بازاریابی اکرم برنجی به مزایا، اهمیت و انواع بازاریابی رسانه های اجتماعی میپردازیم.
نقش رسانه های اجتماعی در توسعه کسب و کارها
امروزه رسانههای اجتماعی به بخش جداییناپذیر زندگی ما تبدیل شدهاند و این فرصت مناسبی برای صاحبان کسبوکارها است تا ازطریق این پلتفرمهای محبوب کار خود را توسعه دهند. از زمان ظهور دیجیتال مارکتینگ تا زمان حال این صنعت با تغییرات فناوری و تکنولوژیهای مختلف بهپیش رفته و تحولات مختلفی را پشت سر گذاشته است. ظهور شبکههای اجتماعی از نمونههای پیشرفت فناوری دیجیتال است که امروزه نقش مهمی در توسعه کسبوکارها ایفا میکند.
تجارت در شبکههای اجتماعی یا به طور خلاصه تجارت اجتماعی مهمترین رویدادی است که با ظهور و توسعه شبکههای اجتماعی رخ داد. رسانههای اجتماعی ابزاری مهم و قدرتمند هستند تا صاحبان کسبوکار، سازمانها و شرکتهای تجاری ازطریق بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی و انواع دیگر بازاریابی به اهداف خود دست یابند. دراینبین بازاریابی رسانه های اجتماعی نقشی تعیینکنندهای در افزایش جذب مخاطبان و موفقیت کسبوکارها دارد.